MAASDIJK 29 september 2022 – Purple Pride het aubergine merk van Growers United laat de food service professionals op horecavakbeurs Gastvrij Rotterdam kennis maken met de veelzijdigheid van aubergine. Een supersnelle plantbased shoarma op basis van aubergine was volgens trendwatcher Food Inspiration één van de meest inspirerende food concepten op het Vegan Taste Lab.  Dat smaakt naar meer!

Iedereen aan de aubergine

Aubergines bij iedereen op het weekmenu, dat is de ambitieuze doelstelling van Purple Pride. Hoe gaat het merk  dat bereiken? Marketeer Angelique Martens: ‘’We inspireren chefs met de culinaire mogelijkheden van aubergine. Als consumenten in een restaurant kennis maken met aubergine en het lekker vinden, is de kans groot dat ze het thuis ook op het menu zetten. Daarmee stijgt de verkoop van aubergines bij onze andere afnemers – retail en groothandels – en creëren we een vicieuze cirkel van omzetgroei.’’ Op dit moment eet ongeveer 26% van de huishoudens in Nederland minimaal eens per jaar aubergine. ‘’Het groeipotentieel is dus enorm. En we hebben de tijd mee: aubergine past perfect in de trends van gezond, vegetarisch en duurzaam eten.’’

Nieuwkomer in het vegan-landschap

Een smakelijke aubergine shoarma. Dunne reepjes aubergine, geroosterd en op smaak gebracht met olie en smaakmakers, zodat je de echte shoarma beleving krijgt. Het product wordt in kant-en-klare sous vide zakken geleverd. In de koeling is het product vijf weken lang houdbaar en dus gemakkelijk om op voorraad te houden voor de horeca. Angelique Martens: ‘’Dit is wat de markt op dit moment zoekt: gezonde convenience producten. Een aubergine shoarma van 100% pure aubergine is een vernieuwing op het gebied van vegan vleesvervangers.’’ Doordat het product geen soja of tarwe bevat, is het ook nog eens laag in calorieën en bevat het op selderij na geen allergenen.