Auberginetelersvereniging Purple Pride, lid van Coöperatie DOOR, introduceert de horeca als nieuwe doelgroep, zet extra in op tailor made advies aan klanten en stelt duurzaamheid centraal. Met deze veranderingen is Purple Pride klaar voor de toekomst. Dit wordt bekroond met een nieuwe website én een nieuwe huisstijl.

Iedereen aan de aubergine

Aubergines bij iedereen op het weekmenu, dat is de ambitieuze doelstelling van Purple Pride. Hoe gaat de telersvereniging dat bereiken? Marketeer Loes Al: ‘Onze nieuwe strategie is om ons naast de retail en handel te gaan focussen op de horeca. We inspireren chefs met de culinaire mogelijkheden van aubergine. Als consumenten in een restaurant kennis maken met aubergine en het lekker vinden, is de kans groot dat ze het thuis ook op het menu zetten. Daarmee stijgt de verkoop van aubergines bij onze andere afnemers – retail en groothandels – en creëren we een vicieuze cirkel van omzetgroei.’ Op dit moment eet ongeveer 20% van de huishoudens in Nederland minimaal eens per jaar aubergine. Loes Al: ‘Het groeipotentieel is dus enorm. En we hebben de tijd mee: aubergine past perfect in de trend van gezond, vegetarisch en duurzaam eten.’


Purple Pride als adviseur

Purple Pride is al jaren de specialist op het gebied van aubergines. De telersvereniging investeert veel in product- consument- en shopperonderzoek. Loes Al: ‘Een andere pijler van de nieuwe strategie is een forse inzet op het delen van die kennis met onze klanten. Ze krijgen tailor made advies over het te voeren assortiment, presentatie, communicatie en creatieve activatie.’


Duurzaamheid

Alle inspanningen die Purple Pride al jaren levert om zo duurzaam mogelijk te produceren, zijn inzichtelijk gemaakt op de nieuwe website. Loes Al: ‘De komende jaren wordt duurzaamheid nog meer een speerpunt binnen onze strategie.’


Nieuwe website, nieuw logo

Bovengenoemde veranderingen verbeeldt Purple Pride in een nieuwe visuele identiteit inclusief een nieuw logo. Loes Al: ‘Deze look en feel past bij wie we zijn in de huidige tijd. Ons nieuwe logo groeit letterlijk vanuit de vruchtbare aarde en staat trots op de horizon. Het verbeeldt daarmee wat Purple Pride als organisatie is: vernieuwend, inspirerend, creatief, innovatief en verrassend.’